Өрнек орта мектебінің есебі
7-11 сынып оқушыларының кәсіптік бағдарлануы туралы.
Мамандық таңдау мәселесі жоғары сынып оқушыларының алдында тұр, ал қазір ол біздің қоғамда болып жатқан өзгерістерге байланысты аса өзекті болып отыр. Көптеген жаңа мамандықтар туралы оқушылар аз ақпарат алады және дәстүрлі мамандықтар да елеулі өзгерістерге ұшырайды.Еңбек нарығының сұранысы, адамға және оның жеке ерекшеліктеріне қойылатын мамандық талаптары сияқты факторларды ескере отырып жасалған кәсіби таңдау мамандықты табысты игерудің, еңбек қызметіне үйлесімді кірудің, бәсекеге қабілетті кәсіпқойдың қалыптасуының, сайып келгенде – оның отбасының амандығы маңызды шарты болып табылатыны баршаға мәлім.
Жоғарыда айтылғандарға байланысты мектепте кәсіби бағдар беру жұмысының міндеттері::
1. Оқушыларға кәсіптік өзін-өзі айқындауды шешуде көмек көрсету;
2. Олардың құндылықтық бағдарларын, қабілеттері мен мүмкіндіктерін, өмірлік жоспарлары мен перспективаларын ескере отырып, кәсіптерді дербес және саналы таңдауын қалыптастыруға ықпал ету.
Өрнек орта мектебінде оқушылармен және олардың ата-аналарымен жұмыс жасаудың негізгі бағыттары::
Оқушыларды мамандықтар, оларды алу жолдары, жұмысқа орналасу мүмкіндіктері туралы хабардар ету, еңбек нарығында сұранысқа ие мамандықтарды насихаттау, басымдықта (техникалық, ауылшаруашылық мамандықтары));
Мамандарды тарту арқылы және оқушылардың кәсіби маңызды қасиеттерін диагностикалаудың қазіргі заманғы әдістері мен құралдарын қолдану арқылы оқыту;
Педагог-психологтың қатысуымен ұжымдық және жеке, мамандық таңдау мәселелері бойынша оқушылардың кеңестері;
Кәсіппен танысу және еңбекті ұйымдастыру мақсатында кәсіпорындарға экскурсиялар ұйымдастыру;
Оқу орындарының өкілдерімен кездесулер ұйымдастыру;
Жоғары оқу орындарымен және колледждермен бірлескен іс-шаралар ұйымдастыру;
Оқу орындарының Ашық есік күндерін өткізу;
Ата-аналармен жұмыс жоғары оқу орындары/колледж өкілдерінің, педагог-психологтың, сынып жетекшілерінің баяндамаларын қамтиды.
Іс-шаралар қатаң түрде жоспар бойынша және кәсіптік бағдар беру жұмыстарын жоспарлау бойынша өткізілді.
Педагогикалық кадрлармен жұмыс
Педагогтар кәсіби бағдар жұмысының басты бағыттарын, басты іс-шараларды анықтады, сондай-ақ әр түрлі жастағы білім алушылармен кәсіптік бағдар жұмысын жоспарлау бойынша ұсыныстар алды.
Сынып жетекшілері тәрбиеленушілерге Кәсіптік таңдау бойынша жеке кеңес берді. Кәсіби мүдделер анықталды, кәсіби өзін-өзі анықтауға көмек көрсетілді.
Тренинг түрінде топтық кәсіптік бағдар беру сабақтары, оқушылармен сынып сағаттары өткізілді. Сабақта сауалнама жүргізілді, сыныптарда мамандық ерекшелігі талқыланды,әр оқушының қызығушылығы мен кәсіби таңдауы анықталды.
Кәсіби қызметтің бағыттары мен түрлері туралы түсінік қалыптастырылды, жеке өзін-өзі анықтау және өзін-өзі белсендіруге көмек көрсетілді.
Оқушылармен жұмыс
Оқушылармен жұмыс кезінде жас ерекшеліктері, жеке тұлғаның жеке даму ерекшеліктері, мамандық таңдауда қызығушылықтары мен бейімділігі ескерілді. Сондықтан алға қойылған мақсаттар мен міндеттерге қол жеткізу үшін кәсіптік бағдар бойынша әр түрлі жұмыс түрлері қолданылды.
Мектепте кәсіптік бағдар бойынша бұрыштар үнемі жаңартылады. Оқушылар үшін ақпараттық стендті жаңа және пайдалы ақпаратпен үнемі толықтырады ("мамандықтар әлемінде"," мамандық таңдаулары"," бітірушіге көмек","оқуға қайда баруға болады").
8-10 сынып оқушылары үшін болашақ мамандықты таңдау, кәсіби таңдау мәселелері бойынша психологиялық диагностика жүргізілді. 9 және 11 сынып оқушыларының кәсіптік бағдар беру мәселесі бойынша жеке кеңес беру.
Оқушылардың басым бөлігі өздерінің қабілеттері, әр түрлі мамандықтар туралы ақпарат және одан әрі кәсіби өсудің болашағы туралы білімдерге қызығушылық танытты, бұл олардың сауалнамадағы жауаптарын көрсетеді.
Мектеп ішінде экскурсия ұйымдастырылды.
5-11 сынып жетекшілері тақырыптық сынып сағаттарын, "кәсіптер әлемі", "мамандық және мамандық туралы түсінік", "мамандықтардың көп қырлы әлемі", "менің қызығушылығым", "мамандықты таңдауда өзін-өзі бағалау және нақты мүмкіндіктер"әңгімелерін өткізді. Балаларды көптеген мамандықтар қызықтырды,олардың біреуі кәсіптер әлемі туралы көп жаңа білінді. Сабақ өткізілгеннен кейін оқушылардың қызығушылығы мен бейімділігіне диагностика жүргізілді.
Педагог-психолог, 9-11 сынып жетекшілері "жұмыс іздеу: әркімге не білу керек" атты сабақтар өткізді.
Балалар презентациялардың көмегімен өмірде кім болғысы келетінін, болашақта қандай мамандықтар сұранысқа ие болатынын айтты.
Ата-аналармен жұмыс
"Балалардың кәсіби өзін – өзі анықтаудағы отбасының рөлі"атты лекторий-ата-аналар жиналысы өткізілді, олар кәсіби өзін-өзі анықтау мәселелері бойынша психологиялық құзыреттілікті арттыруға бағытталған. Сонымен қатар, оқушылардың оқу бейінін таңдауына деген қарым-қатынасын анықтау мақсатында ата-аналарға сауалнама жүргізу.
Педагог-психолог ата-аналар жиналысында тоғызыншы сынып оқушыларымен кәсіптік бағдар беру жұмысын қорытындылады. Сонымен қатар, ата-аналар өз мамандықтары туралы айтып, сынып сағаттарына тартылады.
Жұмыс жоспарына сәйкес 9-11 сынып жетекшілері. "Сіздің балаңыз түлек", "қайда оқуға баруға болады"атты тақырыптық ата-аналар жиналысын өткізді.
Өткізілген жұмыстың нәтижесі бойынша оқушыларға педагог–психологтардың, сынып жетекшілерінің, жұмыс берушілердің, кәсіптік оқу орындарының өкілдерінің Кәсіптік таңдау бойынша ұсыныстары берілді, оларды әрбір тәрбиеленуші ата-аналарымен талқылай алды.